Dag 15: Afscheid

1 november 2019 - Tel Aviv, Israël

De laatste dag is aangebroken, voor de een wat eerder als de ander. Om half 7 's ochtends kropen de eerste mensen de tent uit en konden buiten genieten van het prachtige uitzicht op de dode zee, daarboven de zon al fel scheen. Rond 8 uur ontbeten we met elkaar een wat uitdagender ontbijt dan bij het Maison, wat dan ook goed smaakte.

Na het ontbijt pakten we de laatste spullen in en sloten we met elkaar deze prachtige reis af. Dankbaarheid voor de groep en deze bijzondere reis overheerste. Michael las daarbij de 2 Psalmen die deze reis favoriet geworden zijn: Psalm 117 en 133. Ook zongen we deze nog met elkaar, de een in het Nederlands de ander in het Hebreeuws (eindelijk met goede uitspraak, tot groot plezier van Michael).

IMG-20191031-WA0012

Na de afsluiting was het toch echt tijd voor het eerste afscheid. Jos en Juda vertrokken te voet door het checkpoint om vervolgens de bus te nemen naar het zuiden van Israël. Met de rest van de groep gingen we terug naar het Maison. Hier werden alle koffers weer open getrokken, heringedeeld en gewogen voor de reis naar huis. Toen was het tijd om afscheid te nemen van onze geliefde docenten. Zij vertrokken samen met Rianne naar het centrum van Jeruzalem. De overgebleven studenten wachtten op de taxi naar Tel Aviv. Op Ben Gurion werd uitgebreid afscheid van elkaar genomen. Een deel van de groep mag nog een aantal dagen van dit mooie land genieten. De rest vliegt vanavond naar Nederland, een temperatuurverschil van zo'n 20 graden in het vooruitzicht.

IMG-20191031-WA0013

Aan het begin van deze reis kenden we elkaar nauwelijks, maar nu kunnen we lastig afscheid van elkaar nemen. We hebben elkaar tijdens deze reis beter leren kennen, lief en leed met elkaar gedeeld en veel mooie herinneringen gemaakt. We zijn God dankbaar dat Hij ons als groep bij elkaar heeft gebracht en dat Hij ons tijdens deze fantastische reis door het land van de Bijbel heeft geleid. Soli Deo Gloria!

Voor de laatste keer vanuit Israël, SHALOM

1. Josephine boelhouwers:
    1 november 2019
    Allemaal een hele goede thuisreis toegewenst! Aan G’d alle eer voor deze mooie reis.
    Blijf in Zijn liefde, ook in Nederland